måndag 4 januari 2010

KUKSJ

Jag har aldrig varit så irriterad på sj förut. Visst, dom är kända för förseningar och tågfel och så vidare. Men såhär trött, kall och irriterad har jag aldrig varit. Nu ska jag berätta vilket helvete jag haft.

Åkte från Kajsa 16.16, kom in till centralen runt halv någon gång. Hämtade ut mina biljetter och såg att mitt tåg var försenat till 17.15 (det skulle kolla 17.07) jag tänkte att jag kunde vänta ute vid spåret. Gick ut och kollade på tavlan där ute. Nu stog det att det var ännu mer försenat till 17.20. Inte så farligt. Kan vänta ute. Tiden blev sedan 17.40. Jag blev irriterad och gick in istället. Förseningstiden blev till slut 17.50. Dessutom på det var det spårändring också. Sen när jag kommer till spåret så FINNS INTE MIN VAGN. Fick sätta mig i vagn 15 som thank god var obokad. Men självklart var den askall och den man vred på för att få upp värmen var trasig. SÅ JÄVLA JOBBIGT. Jag har alltså haft the trip from hell. Fanns dessutom inget att äta på tåget så det enda jag ätit är ett jävla äpple. SÅ NU SKA JAG GÅ OCH GÖRA RIKTIG MAT FÖR JAG HAR BARA ÄTIT FRUKOST OCH ETT ÄPPLE.

HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar