tisdag 3 augusti 2010

.

Jag kan inte låta bli att charmas av situationen här.
Jag ligger här i en lite för varm lägenhet, men bara lite.
Fönsterna är öppna och dom slår sådär mot fönsterkarmen.
Jag vet inte om jag ska bli rädd eller bara ligga och njuta av ljudet.
Fåglarna skriker utanför och jag har ingen aning om varför.
Bilarna viner förbi och jag bara ligger här och lyssnar.
Jag ligger tyst som en mus och försöker kväva hostan.
Försöker att inte väcka.
Misslyckas ibland och råkar hosta ganska högt.
Funderar på om det kanske vore värt att gå till toaletten, hosta mig sönder och samman, för att sedan gå tillbaka, lägga mig och kanske somna om igen.
Men bara kanske.
Jag vill ju hemskt gärna ligga och lyssna på alla dessa ljud som fascinerar mig så otroligt mycket.
Aldrig har dessa ljud någonsin betytt någonting för mig.
Men just nu så betyder dom allt i världen.
Ändå ligger jag bara här och försöker kväva min eländiga hosta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar