onsdag 21 april 2010

I dream a dream.

Jag kan egentligen inte skriva, för handleden blir bara värre och värre. Men det här måste jag faktiskt skriva ner.

Jag drömde något så sjukt läskigt nyss. Jag drömde att jag, Isabella och Markus gick runt i något köpcentrum i staden vi bodde. Helt plötsligt slår något mig i bakhuvudet och jag svimmar. När jag vaknar så har promoe börjat göra dreads på mig, mot min vilja. Jag börjar gråta och frågar hur fan jag skulle få ut skiten. Det gör jääävligt ont, säger han. Isabella och Markus hittar mig och tar mig hem. Vi bor i ett hus tillsammans med massa andra familjer. Isabella och Markus försvinner. Jag drar handen genom håret och dreadsen bara faller av, haha. Helt plötsligt så hör jag bara hur någon skriker, rävarna gjorde inte märkena på barnen. Så ser jag två människor med rävansikten som springer upp för en backe, jagade av massa vargar. Mamma, jag och massa kvinnor går in i huset. Jag märker att jag har fått ett märke som liknar en brun åtta som är ifylld på höger handled. Det knackar på dörren. Vi öppnar. Det står häxor utanför. Dom försöker övertala oss att det är rävarna som gjort märkena. Jag är vid det här läget livrädd. Häxorna säger någon ramsa och mamma går ut från huset och blir typ förtrollad eller något. Jag börjar storgråta och skriker till mamma att komma in igen, men hon försöker bara få ut mig från huset genom att liksom övertala mig. Men jag stänger dörren och börjar banka på häxornas ansikten genom fönsterrutorna. Dom öppnar dörren, men kan inte gå in. Jag börjar slå dom i ansiktena och riva och ha mig. Då hade jag verkligen panik och jag vaknade.

Som tur är så har jag skitont i handleden och sov ganska lätt. Det där var en av dom läskigaste drömmarna jag drömt på länge. Fyfan! Vaknade med ett hårt bultande hjärta och ville bara gråta. Smsade mami för att se att hon var okej. Det var hon. Kan ändå inte somna om, trots att jag vet att det bara var en dröm. Hemskt jobbigt.

Jag sitter istället och letar sommarjobb och ska strax kolla på napoleon dynamite.

Usch, nu värker handleden värst ever, hehe. Jag är sämst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar