söndag 29 november 2009

Pepparkakor med rosa glasyr på dörrhandtaget.

Nu är jag hemma i Tidaholm och allt känns felfelfel. Vill bara ligga hemma i min säng i Skövde och ta det lugnt just nu. Jag som alltid brukar längta tillbaka till Tidaholm när jag är i Skövde. Nej, nu vill jag ligga i min skövdesäng och bara vara. Allting känns så tvång och nej, jag vet inte. En glad överraskning var att det hängde en pepparkaka med mitt namn i rosa glasyr på mitt dörrhandtag när jag kollade nyss. Fina grannar man har. Hoppas att min inställning till att vara här förändras så snabbt som möjligt. För just nu vill jag mest ligga helt apatisk i sängen och stirra i taket. Känner mig så himla konstig för tillfället. Vet inte vart jag har mig själv. Den känslan vill jag helst släppa så fort som möjligt. Vet dock inte vad som händer.

Nej, tillbaka till att försöka peppa upp mig lite.

(låt bli pepparkakan nu!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar