torsdag 21 juli 2011

Den här natten kommer döda mig.

Jag har himlans ont i halsen och lock för örat. Vänster handled gör lite ont när jag överanstränger den och jag hostar så min hals gör ännu ondare. Försöker hålla käften så gott det går. Det går bra än så länge. Mår inte så bra. Känner mig inte kry någonstans typ. Har knappt sovit inatt. Började väl med att igårkväll så började min andning fucka upp. Andades, men det kändes inte som att lungorna fick någon luft. Andades alltså tunga, snabba andetag. Lät ungefär som att jag sprungit ett maraton eller något. Hjärtat bankade så att det syntes utanpå min tröja. Det skrämde mig. Kändes som att jag skulle svimma. Hemska känsla! Kunde dessutom inte sluta hosta. Det gör bara ondare och ondare ju mer jag hostar. Känns ungefär som att min hals trasat sönder och aldrig kommer bli hel igen. Usch. Somnade till slut och har väl sovit i några få timmar. Vaknade sen igen tack vare halsont och hostattacker. Har tagit bafucin nu och det hjälper inte. Blir vårdcentralen idag. Måste bli vårdcentralen idag. Hoppas dom kan säga vad det är för fel och ge mig något mot det. Orkar inte känna mig som världens sjukaste människa längre. Sjukdomarna byter av varandra hela tiden. Som att det inte räckte med alla kroniska besvär jag har. Jaja, det är bara att sätta på lite Håkan Hellström och kämpa vidare. Jag vet att jag är starkare än jag själv tror. Jag måste bara börja tro på mig själv lite. Vore dock lite lättare att leva utan att behöva äta penicillin mest hela tiden. Kram på er, vill ju inte smitta er med mitt hemska halsont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar