söndag 28 augusti 2011

Dancing the whole way home.

Då var helgen över och jag har festat tre dagar i rad nu (om man räknar det lilla jag drack i torsdags också).
Torsdagen spenderades en timme i Skövde för att lämna lilla mosgosen hos mami och sen rulla vidare till Göteborg för att se The Ark med Fellie. Det var underbart och jag grät litegrann. Det var ju min sista The Ark-konsert, så då får man fälla några tårar, haha. Det var i alla fall inte den hysteriska gråten som jag brukade gråta på The Arks konserter förr i tiden. Det var en fin gråt och det var en fin konsert. Ett bra hej då. Sen åkte vi vidare till Kellys och jag drack en frozen raspberry daiquirisom var helt okej god (gillar inte rom), men helt omöjlig att dricka med sugrör, så till slut gav jag upp och bad Joakim, som också var med efter konserten, att gå och hämta en sked till mig. Så jag ÅT upp resten med sked, haha. Efter det åkte vi hem till Fellies mammas kompis och sov.
Dagen efter så gick vi upp relativt tidigt och åkte hem till Tidaholm igen. Jag var så jävla arg på solen och gick runt och var jätteirriterad. När vi kom hem släppte allt och jag var på bra humör igen, haha. Jag tål inte värme och solen. Det blåste verkligen ingenting och jag hatade sönder solen. Vi powernapade lite och sen var det dags att göra sig i ordning igen för att gå upp till grannen för inflyttningsfest. Det var mycket trevligt, trots lite incidenter som vi inte tar upp här, haha. Lagomfylla var det i alla fall. Grät mig till sömns eftersom att jag saknade Moa så himla mycket!
På lördagen så vaknade vi, åt lite och sen var det bara att börja städa, eftersom att vi skulle ha förfest innan vi skulle åka in till matfestivalen på kvällen. Så när vi städat och gjort oss i ordning ännu en gång så kom Kim, Martin, Hampus och Ronnie. Även Emma och hennes kille Martin kom hit en stund med en liten vovve som heter Alice. Jag bar runt på henne och gav henne hundgodis och myste med henne eftersom att jag fortfarande saknade Moa så det gjorde ont i mig. Lite substitut sådär, haha. Martin som är frisör fixade mitt och Fellies hår. Jag, Fellie och Emma gick upp och klappade lite katter. Vi hade jättekul och alla var på bra humör. Sen åkte vi in till Skövde och matfestivalen. Gick hem till mormor och kissade och sen gick vi till Linda, där mina mostrar och lite annan släkt var. Klappade lite katter, pratade lite med släkt och sen var det dags att gå ut på stan och äta upp mina matkuponger jag fick av mormor. Köttätarna gick till ett ställe och medan dom väntade på att få sin mat så gick jag, Fellie och Ronnie bort till kyrkans hus och -censur-. Hahaha! Det är inget jag tänker skriva om här, men lite kul var det faktiskt. Sen gick vi tillbaka och vi vegetarianer gick bort och åt friterad camembert med hjortronsylt. ASGOTT! Men jag vet inte om jag är så sugen på det igen, haha. Tappade smaken för det lite. Vi sprang igenom spöregn och satt på la vida och dansade helt sjuka danser. Vi fick även klagomål på våra fina sångröster på bussen hem. Jag skrek tillbaka haters gonna hate, they see me rollin, they hatin och sjöng trolololololol, ungefär. Vi hade i alla fall jättekul tills killen framför Fellie spydde. Alla blev jätteillamående och jag höll på att spy flera gånger under resan, men klarade mig. När vi kom hem så drack jag massa vatten, duschade mig nykter och sov med två täcken för att jag frös så mycket! Gör alltid det när jag druckit vodka, haha.
Nu ska jag städa lite inför att mina mostrar ska komma hit och kolla på våran lägenhet och hämta mig för att åka på släktgrillning i Simsjön. Ska även hämta Moa och kommer väl ungefär aldrig släppa henne när jag väl fått henne i min famn igen. Mosgosan puttinitten. Ska hinna duscha också. Stressigt. Tur att vi så gott som städat klart redan.
puss på er finisar! Hoppas ni haft en lika rolig helg som jag!

1 kommentar:

  1. http://www.gronalund.com/sv/Konserter-underhallning/Konserter/The-Ark/

    SvaraRadera