tisdag 23 augusti 2011

Too cool for school.

Idag började jag skolan på riktigt. Igår var bara information och sådär. Idag hade jag min första engelskalektion och det gick väl bra. Jag hade hällt i mig två powerking under loppet av en timme. Skakis och lagom hyper gjorde jag en diagnos och skrev ett brev till läraren. Det var nervöst och jag kände bara hur klumpen i magen växte. Tror dock det gick ganska bra. Gjorde nog lite slarvfel och sådär, men jag är rätt nöjd ändå. Gjorde halva läxan på lektionstid, för att jag blev klar så snabbt med det andra. Woho! Nu är det bara en läsdel kvar som ska göras tills nästa tisdag.
Ska bleka håret idag. Ber till gudarna att det inte ska bli kycklinggult, för då gråter jag blod och dränker håret i silvershampoo tills på matfestivalen.
Juste, matfestivalen är nu i helgen! Har ett fullspäckat schema! På torsdag åker jag och Fellie till Skövde och lämnar Moa, sen åker vi vidare till Göteborg och ser The Ark på liseberg. Sen ska vi hitta sovplats någonstans och sen på fredag morgon, jättejättetidigt ska vi ta tåget hem igen och jag börjar skolan klockan 8.00. Stressigt och kommer vara så trött att jag dör, men det är viktigt för mig att få gå på den här konserten, eftersom att The Ark ska splittras och det är deras sista konserter dom spelar nu. Får jag inte se dom en sista gång kommer nog mitt hjärta gå i tusen delar. Så det blir av i alla fall och sen är det bara första lektionen i Svenskan, så vi ska nog bara gå igenom vad vi ska läsa och så vidare. Det var i alla fall vad vi gjorde idag mest. Annars får jag väl svepa en och annan powerking innan, haha.
Jag tror för övrigt att Moa kommer börja löpa när som helst. Hon är så knäig och slickar sig mellan benen hela tiden. Måste gå och köpa en såndär bindgrejs för hundar. Hon kommer säkert hata den och försöka få av sig den, haha. Men jag tänker inte springa runt och torka hundmens på hela golven.
Nu ska jag läsa lite bloggar och sen laga lite mat. puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar