lördag 23 oktober 2010

Pasta a lá Mija.

Står och slavar i köket, haha. Nej, skämt åsido. Jag tycker det är rätt roligt att laga mat. Speciellt när man får äta den och bara vara sjukt stolt över hur gott det är! Just nu har jag gjort pastasås from scratch! Alltså riktiga tomater, inte såna på burk, RIKTIGA! Hackade massa tomater och gjorde en egen tomatsås med massa crap i. Det luktar SVINGOTT! Har inte smakat än, eftersom att jag glömt att koka pasta, haha. Så pastan står och kokar för fullt nu, medan tomatsåsen står och småputtrar. Längtar tills jag får sätta tänderna i min alldeles egna pastarätt! Yum!

Anledningen till att jag står och lagar superdupermat är för att det går sjukt bra filmer på tv ikväll (i alla fall två) som jag ska mysa ner mig i soffan och kolla på. Då ska man ha något extraordinärt att tugga i sig samtidigt, såklart! Istället för godis och chips, föredrar jag god mat. Så här står man och kämpar! Nu ska jag kolla pastan. PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar