fredag 30 oktober 2009

Hemfärd.

Idag är det dags att bege sig hem från Stockholm och Kajsa. Det känns verkligen inte bra och jag har en stor klump i magen. Hela kroppen stretar emot och vill stanna i Kajsas säng länge, länge till. Men jag måste åka hem idag och det känns rent ut sagt förjävligt.

Igår spenderades i sängen, hela dagen i princip. Det var jätteskönt, fast när Kajsa jobbade så var det lite ensamt. Sen när hon kom hem, så lagade vi mat och hyrde en film. En skräckis som jag redan glömt namnet på. Men den var läskig fast hade ett jättebra slut! Tror den hette The Others eller något liknande. Jaja. Mysigt var det i alla fall.

Den här veckan har gått alldeles för fort och jag känner mig inte redo att åka hem. Men nu är det snart dags. Jag ska packa det sista nu och sen gå till tunnelbanan för att kliva på tåget till Skövde. Hemska, kalla, ensamma Skövde. Jag har mycket att analysera och gå igenom i mitt huvud. Det kommer bli en jobbig kväll. Jag ser inte fram emot det alls.

Jag saknar redan Kajsa och Stockholm, trots att jag inte ens lämnat staden än. Åh, vad jag vill ha en egen lägenhet här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar