söndag 27 november 2011

Hårt mot hårt mot ensamheten.

Sitter ensam i vardagsrummet med zebrafilt, kass film på tv och en Moa sovande bredvid mig. Enda värda med filmen är att Alexander Skarsgård är med. Han är het. Ögongodis. Resten suger. Gillar oftast inte svenska filmer, men den här får vara på för jag är rädd att en skräckfilm ska börja på någon annan kanal. Moa är söt också. Det är nästan så jag sjunger den här låten bara för att hon är så söt! Haha! Har gjort det en gång innan och efteråt skämdes jag jättemycket!

Ikväll är ensamheten påtaglig. Fellie är ute med några klasskompisar och festar. Jag har Moa, så jag stannar hemma. Känner inte direkt för att gå ut heller. Inte på humör och känner mig fetast i kommun. Orkar inte göra något åt det för tillfället heller. Så jag sitter här hemma. Med ensamheten som en klump i halsgropen och kollar på dålig tv. Det är både skönt och jobbigt. Känns som att jag missar en massa roligheter när jag inte följer med ut. Men jag måste lära mig. Jag har varken råd eller hälsan för att dricka så mycket som jag gjort. Jag säger inte att jag har ett problem, men jag får ont i lederna efteråt och ekonomin är inte vad den borde vara. Jag har haft roligt i alla fall. Men nu är det slut på det. Ska stanna hemma med Moa mer. Mysa med henne. Det är för övrigt viktigare för mig än att festa. Moa är typ min största livsglöd. Som mitt barn. Går under utan henne. Thank god att jag köpte henne! Aldrig ångrat det! Nu ska jag byta kanal och höja mysfaktorn.

PUSS!

1 kommentar:

  1. fan nu kommer jag gå och sjunga den låten hela dan..

    SvaraRadera