söndag 6 november 2011

Ew,

Kan väl inte påstå att detta är en av mina bästa stunder. Eller så är det så. Kom nyss ur duschen. Tvättat av sminket från gårdagen, borstat tänderna, tvättat av mig all fylla som var kvar. Känner mig nu nyktrare och fräschare än innan i alla fall.
Var på min första bonnafest igår, tydligen. Det hade sina för- och nackdelar. Det var en eld utomhus som man liksom stod och värmde sig vid mest hela tiden. När man inte var inne och dansade till typ cotton eye joe i och för sig. Galet, I tell you! Åkte dit med Bender och Fellie. Fick skjuts av hans föräldrar. Satt i baksätet och klappade hund som gnällde lite. Sen var vi plötsligt i Baltak (uttalas balltack, för den som undrar). Stod människor typ överallt och Bender kände ganska många utav dom. Hälsade och pratade med en hel del människor och fick en hel del kommentarer om att jag inte var därifrån. "Kåmmäru från Ståckhååååålm elleeeeeer". Ah, ni förstår. Gjorde lite narr av min dialekt och så vidare. Jag skrattade på och tog det inte på allvar. Det var nog inte menat så heller, haha. Träffade Benders kompisar som vi kanske skulle festat med förra helgen. Trevliga grisar. En del av dom i alla fall, haha. Fyllan började avta och illamåendet tog över. Ville mest dricka vatten och fick till slut vägen visad in till huset bredvid. Fick i mig lite vatten och drack inte mer den kvällen. Tror jag. Kanske snyltade lite cider från någon, minns inte riktigt om det var före eller efter, haha. Tog det i alla fall relativt lugnt och hängde med Bender och hans vänner. Sen vid tvåtiden någon gång bestämde vi oss för att åka hem. Mysigt, förutom att jag frös som en idiot och såg glitter överallt! Ni vet när man kollar på snö och den glittrar? Så var det ÖVERALLT! Det var lite kul, men jobbigt också. Försökte kolla på stjärnorna, men ni kan ju ana hur det gick. Sen blev vi i alla fall hämtade och skjutsade hem till oss. Alla gick typ och la sig direkt. Men först drack jag en hel del vatten och en kopp soppa, som inte värmde mig alls (det var tanken bakom soppan, haha). Sen nu ligger jag här, vaken och jag tror jag är nykter och bakfull. Kan vara så att jag är lite full fortfarande, men det känns inte riktigt så. Ska dricka mer vatten och kanske kolla på lite serier medan jag fortfarande är vaken.
Hoppas ni hade en lika rolig kväll som mig, PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar